dr hab. Joanna Pietrzak, profesor Uniwersytetu Gdańskiego
funkcja:
kierownik zakładu
Kariera
- 2002 dr hab. Rozprawa habilitacyjna pt. "Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych",
- 2003 Profesor nadzwyczajny UG
- 2005 do chwili obecnej - Kierownik Zakładu Marketingu
- 2005-2011 Kierownik specjalności "Marketing Międzynarodowy" i "Międzynarodowe Strategie Marketingowe"
- 2008-2012 Wice Dyrektor Instytutu Handlu Zagranicznego ds. naukowych
- 2011-2014 Kierownik międzynarodowego projektu "Developing New Distribution Skills for SMEs and HEI students"
- od 2012 - wykładowca na Vorarlberg University of Applied Sciences, Dornbirn, Austria
Publikacje
Książki:
- "Ewolucja usług Private Banking & Wealth Management. Od bankierów prywatnych do konglomeratów finansowych", Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013.
- "Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych", Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.
Ważniejsze artykuły:
- "Dobra luksusowe - odwrócone reguły marketingu?", Marketing i Rynek nr 8 / 2014
- "Wealth in Poland and the European Union" (z K. Jasieckim), in: "Poland and its People in United Europe", Polish Academy of Science, Warsaw 2011.
- "Fenomen polskiej zamożności", Gazeta Bankowa nr 2/luty 2011.
- “Odporność różnych modeli private banking na skutki kryzysu finansowego", Bank i Kredyt nr 5/2009.
- "Implications of Market Entry Mode on Sales Structure Organization and Competitive Edge in CEE Markets", Proceedings FH Science Day, Aachen 2008.
- “Inwestycje w pasję" - Gazeta Bankowa nr 29, 21.07.2008
- "Directions of private banking development in Poland" w: Banken in Mitteleuropa im Spannungsfeld von Transformation und Innovation, Munchen 2007.
- Marka, głupcze!", Gazeta Bankowa nr 21, 21-27.05.2007.
- "Zmierzch tradycyjnej szwajcarskiej bankowości prywatnej?", Bank i Kredyt nr 3/2007.
- "Kierunki rozwoju usług Private Banking w Polsce", Bank i Kredyt nr 3, 2006.
- "Luksusowe marki", Gazeta Bankowa nr 49, 4-10.12.2006.
- "Pozycjonowanie miejscowości ekskluzywnych", Marketing i Rynek 11/2004
- "Kształtowanie wizerunku usług ekskluzywnych na przykładzie private banking", Marketing i Rynek 12/2003
Zainteresowania
- Marketing międzynarodowy
- Zarządzanie marką
- Marketing dóbr luksusowych
- Strategie konkurencyjne w sektorze finansowym
- Private Banking
- Mechanizmy tworzenia i akumulacji bogactwa
- Wartości niematerialne jako czynnik przewagi konkurencyjnej
- Konkurencyjność międzynarodowa przedsiębiorstw
Inne
- 2000-2005 Członek Rady Nadzorczej "FAZER Polska"
- Członek WWF - międzynarodowej organizacji ochrony dzikich zwierząt